Błonnik witalny

Błonnik witalny 1

Dieta bogata w błonnik jest zalecana praktycznie przez każdego dietetyka. Chociaż błonnik nie jest trawiony w przewodzie pokarmowym, to jednak pełni bardzo ważną rolę. Dzięki niemu przewód pokarmowy może funkcjonować prawidłowo. Co więcej, dieta pełna błonnika pomoże także w zrzuceniu nadmiernych kilogramów!

Czym jest błonnik?

Błonnik, także błonnik pokarmowy lub włókno pokarmowe, to ogólna nazwa substancji, najczęściej pochodzenia roślinnego, które w przewodzie pokarmowym nie ulegają trawieniu.

Pod kątem zawartości błonnik jest mieszaniną różnych substancji, na przykład celulozy, hemicelulozy, pektyn, lignin, gum czy śluzów.

W przeszłości błonnik był uznawany za bezwartościowy. Jednak nowsze badania udowodniły, że jego znaczenie jest bardzo duże. Ten składnik diety ma korzystny wpływ na pracę układu pokarmowego i pozwala zapobiegać wielu schorzeniom, w tym także nowotworom.

Zalety błonnika:

  • jest prebiotykiem – przyczynia się do rozwoju korzystnych bakterii jelitowych
  • zmniejsza uczucie głodu – pęcznieje w żołądku
  • obniża wchłanianie cholesterolu i trójglicerydów
  • spowalnia rozkład węglowodanów – zmniejsza stężenie glukozy we krwi oraz zapotrzebowanie na insulinę
  • reguluje rytm wypróżnień, zapobiega zaparciom
  • zmniejsza ciśnienie tętnicze krwi
  • absorbuje nadmiar tłuszczów
  • posiada małą ilość kalorii – zaledwie około 2 kcal na gram
  • pomaga w wydalaniu zbędnych produktów przemiany materii – toksyn

W diecie większości osób zaleca się dużą ilość błonnika. Jest on przeciwwskazany tylko w przypadku schorzeń układu pokarmowego, na przykład stanów zapalnych, nieżytów, choroby wrzodowej, przy niedoborach.

Najlepsze źródła błonnika

Błonnik znajduje się przede wszystkim w warzywach i owocach, a także w pełnoziarnistych produktach zbożowych. Zawierają go także nasiona roślin strączkowych.

Błonnik nie jest obecny w mięsach, jajach, mleku, tłuszczach. Dieta uboga w błonnik i bogata w te produkty sprzyja rozwojowi niebezpiecznych chorób, w tym miażdżycy, nowotworów jelita grubego.

Dodatkowo, błonnik można także suplementować z użyciem odpowiednich preparatów – to najlepszy wybór dla osób, których dieta jest uboga w błonnik.

Błonnik witalny – co warto o nim wiedzieć?

Jednym z typów błonnika, z którym możemy spotkać się w sprzedaży, jest błonnik witalny. Czym dokładnie jest błonnik witalny i jakie posiada właściwości?

Błonnikiem witalnym nazywa się taki błonnik, który zawiera odpowiednio skomponowane składniki, aby skutecznie hamować apetyt, regulować pracę układu pokarmowego, a przy tym zwalczać otyłość.

Do jego wytworzenia stosuje się przede wszystkim następujące produkty:

  • babka płesznik (Plantago psyllium L.)
  • babka jajowata (Plantago ovata)

Babka płesznik oraz babka jajowata to rośliny, których nasiona i łuski są naturalnym źródłem wysokiej jakości błonnika. W powłokach nasiennych babek znajdują się związki absorbujące wodę, które pozwalają na zmniejszenie łaknienia, regulują rytm wypróżnień, a także wspomagają redukcję masy ciała.

Dodatkowo, błonnik witalny może zawierać także inne składniki, które wspomagają jego dobroczynne działanie, na przykład mogą być to prebiotyki, które wspierają budowę prawidłowej mikroflory w jelitach.

Regularne stosowanie błonnika witalnego pomaga w ogólnej poprawie zdrowia – jest szczególnie rekomendowany osobom na dietach odchudzających oraz chcących poprawić pracę układu pokarmowego.

Przy stosowaniu błonnika witalnego oraz innych typów błonnika należy pamiętać o dostarczaniu odpowiedniej ilości wody do organizmu. Błonnik pochłania wodę, dlatego dla prawidłowego działania potrzebuje jej dużej ilości. Najlepiej pić wtedy co najmniej 2 litry płynów dziennie.

Fibre Select – najlepszy błonnik witalny z prebiotykami!

Suplement diety Fibre Select to starannie opracowany skład zawierający najwyższej jakości błonnik witalny z dodatkami, które wspierają jego dobroczynne działanie.

To produkt bardzo łatwy w stosowaniu – posiada wygodną formę proszku, który można łatwo wymieszać z wodą lub dodawać do innych potraw. Już po kilku dniach jego stosowania można zauważyć różnicę!

Najważniejsze zalety suplementu Fibre Select:

  • normalizuje funkcjonowanie układu pokarmowego
  • wspomaga odchudzanie
  • zmniejsza apetyt
  • reguluje poziom cholesterolu
  • skutecznie oczyszcza z toksyn
  • poprawia samopoczucie

W suplemencie diety Fibre Select zastosowano aż sześć współpracujących ze sobą składników, które pozwalają na uzyskanie bardzo dobrych efektów. Wśród nich znajdują się:

Mikronizowany błonnik jabłkowy – produkowany ze skórek jabłek. Pęcznieje w żołądku, zapewnia szybsze uczucie sytości i chroni przed spożywaniem nadmiernych porcji i podjadaniem.

Mikronizowany błonnik lniany – poprawia perystaltykę jelit i reguluje wydalanie. Skutecznie oczyszcza jelita z produktów przemiany materii, wpływając korzystnie na samopoczucie i wygląd.

Łupina nasienna babki jajowatej – usprawnia pracę układu trawiennego. Obniża poziom cukru we krwi, zmniejszając ochotę na słodkie przekąski.

Inulina z korzenia cykorii – stanowi naturalny prebiotyk – pożywkę dla dobroczynnych bakterii jelitowych. Wspomaga prawidłową pracę układu pokarmowego.

Oligofruktoza z korzenia cykorii – prebiotyk, który wspiera naturalną florę jelitową.

Guma guar – zagęstnik naturalnego pochodzenia, który pomaga w uzyskaniu uczucia sytości. Pomaga w odchudzaniu.

Suplement diety Fibre Select należy stosować trzy razy dziennie – jedną porcję (5 gramów) rozpuszczamy w 150 ml wody i mieszamy. Od razu wypijamy. Należy pamiętać także o tym, by pić większą ilość płynów – wtedy błonnik zadziała najlepiej.

Fibre Select
Fibre Select

Zamówienie na suplement Fibre Select można złożyć przez internet.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *